II



ŞAYİN

Yönetmen : Kadir Köymen
Senaryo : Kadir Köymen
Kurgu : Kadir Köymen

OYUNCULAR

Mustafa Bilgin
Özgür Keçeci
Baran Çolak
Eda Aydınlı

Kamera Arkası

Aytunç Öztürk,Emrah Fuat Talan,Tunca Erdem,Orçun Can

www.kkymn.com

ÖZET

Türkiye'de son dönem genç kısa film yönetmenleri arasında en dikkat çekici isimlerden biri olan Kadir Köymen'in kendi yönetimindeki KKYMN Film Okulu öğrencileri ile birlikte çektiği eğlenceli bir kısa film.

Kadir Köymen'in kendi kaleminden filmin tanıtımı şöyle: ''Türkiye'de otomobil modifiye konusuna eğilmiş ilk film projesi! Kadir Köymen ve öğrencileri çekti, Mustafa Bilgin ve Özgür Keçeci oynadılar!''

Değerlendirme

Kadir Köymen gerçekten yetenekli bir yönetmen. Durmadan çalışıyor,çabalıyor,üretiyor. Üstelik bir film çekip burnu havalarda gezenlere inat bütün tecrübesini,bilgi birikimini,hayallerini..Herşeyini sitesinde paylaşıyor. (Adam bir şeyler sormak isteyen olursa diye telefon numarasını bile yayınlamış sitede.daha ne yapsın?:)

Eğer kısa filme ilgiliniz varsa ve hala www.kkymn.com adresine uğramamışsanız çok şey kaçırmışsınız demektir. Bizim filmlerimiz kaçmıyor, sonra izlersiniz. KKYMN'nin forum bölümünde öğrenecek ve paylaşacak çok şey var. En güzeli kısa film aşkıyla bir araya gelmiş seçkin bir grup var.


Kadir Köymen'le sinema anlayışlarımız farklı.O kamerayı alıp hemen çek abi hiç düşünme diyen bir insan.Ben ise sinematografi kurallarını bilmeden film çekmenin işi tesadüflere bırakmak olduğunu düşünüyorum. Eğitim sistemimizden kaynaklı olarak herkesin sinema eğitimi alma şansı yok. Üstelik sinema okullarından da sinemacı çıkmıyor zaten doğru düzgün. Bence siz Kadir'i dinleyin,alın kameranızı ve filminizi çekmeye başlayın. Sinematografi işini daha sonra konuşuruz:)


İkinci eleştirim ise film konuları üzerine. Filmlerini fazla popüler kültür ürünü buluyorum. Sanatın bir duruşu olması gerektiğine inanıyorum. Kırıntı gibi teknik kaliteden yoksun ama konu olarak mükemmel bir filmle,Sean Penn'in 11 Eylül'le ilgili çektiği kısa filmi aynı adreste bir araya getirmem bu anlayıştan kaynaklanıyor. Fakat doğaldır ki; herkes benim gibi düşünmek zorunda değil. Kadir kendi yaklaşımıyla mükemmel işler başarıyor. Herşeyden önce: üretiyor:)

Hadi gençler.az laf çok iş.benim gibi olmayın yani :P

Aşağıdaki video ise KKYMN FİLM OKULU'nun tanıtım videosu: