KÜNYE

Yönetmen : Tuna Kiremitçi
Senaryo : Tuna Kiremitçi
Görüntü Yönetmeni:
Kurgu : Ali Ercivan

OYUNCULAR

Okan Yalabık
Akasya Asıltürkmen
Gözde Yılmaz

ÖZET

Dokuzuncu senfoni'yi kendisinin bestelediğini sanan adamın hazin öyküsü.Başyapıt,2003 yılında düzenlenen izmir Kısa Film Festivali en iyi konulu film ödülünü almış.

Değerlendirme

Başyapıt,son dönemde adını magazin basınında sıkça duyduğumuz yazar Tuna Kiremitçi tarafından 2003 yılında çekilmiş.Tuna Kiremitçi'nin Buluşmalar (2004) ve kendisininde rol aldığı Devridaim (1997) iki kısa filmi daha var.Büyük Firar isimli kısa filmin ve Yağmur Zamanı dizinin ise senaryosunu yazmış.(Bu ön bilgiyi,konuya uzak ulan arkadaşlar için Tuna Kiremitçi de nereden çıktı dememeleri için verdim)

İnternette film hakkında yapılan yorumlara bir gözattım.''Okan Yalabık çok yakışıklı'', ''Tuna Kiremitçi çok şeker'' geyiklerinden öteye gidememiş.Çok şaşırmadım yani:)

Başyapıt,İzmir Kısa'dan en iyi kurmaca ödülünü almış bir film.Bu ödülü almasındaki en büyük artısı,kesinlikle yetenekli oyuncuları.Film çekildiği zaman ne Okan Yalabık ne de Akasya Asıltürkmen bu kadar ünlü değildi.Ama görünen o ki;ikisi de o zamanda yetenekliymiş.Oyunculukları harika.

Tuna Kiremitçi'nin yönetmenliğine gelince,sadece bir sahne hariç beğendim.Okan Yalabık,çay bahçesinde şarkı söylerken,tam şarkıyı bitirdiği sırada geçilen bir genel plan var.Kollarını iki yana açıyor,bütün çay bahçesi görünüyor.O plana geçmek için bir önceki planda 2. orta olarak tabir ettiğimiz bel planı ya da yakın plan kullanılmalıydı.O sahnedeki detaydan,genele kesme bir parça rahatsız ediyor.Onun dışında hatalı bir geçiş yok.Çerçevelemeler zaten yönetmenin tercihidir,ben kendi adıma beğendim.(Yakından-Genel'e geçiş olur aslında.Ama sadece özel durumlarda. Mesela,tam uçurumdan yuvarlacakken kenara tutunan bir adam düşünün.Adamı genel planda görürüz,oradan el detayı alınır.Ya da tam tersi.Bu tarz durumlar hariç detaydan,genele kesme kullanımları hatalı kabul edilir.)

Senaryoda farklı bir konu ele alınmış.Fakat,bu kadar yetenekli oyuncular tarafından canlandırılmasa film aynı başarıyı gösterir miydi tartışılır. - izleyen bir çok arkadaşımdan ''Orhan Veli okuyacağını önceden tahmin ettim'' şeklinde bir tepki aldım.Bu da böyle bir istatistik olsun:)-

Özetle,sıkmadan izleten eğlenceli bir film olmuş.Tuna Kiremitçi'nin diğer filmlerini de yakında yayınlayacağım.;)